Budoucnost SEO

Velmi důležité je pochopit budoucí vývoj SEO.
Já to nechápu, nebo trochu to chápu, ale stejně jako každý, netuším kam to směřuje. Proč? Jak to? Co přináší budoucnost, nebo je to uz současnost?

Říká se tomu RankBrain, je to nástroj Googlu, který používá umělou inteligenci.
Problém je, že ani Google neví, co přesně dělá a kam směřuje. Alespoň Google ví, co to neudělá. Podle Googlu RankBrain nebere v potaz zpětné odkazy, kvalitu obsahu nebo míru prokliku. RankBrain pomáhá algoritmu pouze lépe interpretovat dotazy a přizpůsobovat je příslušnému obsahu stránky. To znamená, že RankBrain nemůže být ovlivněn standardními metodami SEO. Nutné dodat, že je RankBrain současně třetím nejdůležitějším SEO činitelem s jasnou tendencí růstu vlivu na výsledky vyhledávání.

Budoucnost SEO bude ovlivňovat každým rokem větší a větší zapojení hlasového vyhledávání. Vývoj inteligentních domácích technologií, jako je Google Home a Amazon Echo, Apple HomePod donutí k posunu obsahového marketingu směrem, který vyřeší potřeby pocházející z dotazů hlasového vyhledávání.

SEO v současné době je velmi úzce spojeno s obsahovým marketingem. Ačkoli Google interpretuje obsah a jeho relevanci pro vyhledávací dotazy s velmi vysokým stupněm úspěchu, neustále se zaměřuje na vylepšení užitnosti obsahu pro každou osobu a to v konkrétním čase pokládání dotazů. RankBrain a AMP (Accelerated Mobile Pages) všechny slouží tomuto účelu.

Obrovská část moderních postupů SEO je budování značky a ovlivňování samotných vyhledávacích dotazů, na rozdíl od běžného postupu, kdy začínáme s výběrem klíčových slov a vytváříme obsah kolem nich.Vyhledávací nástroje se zlepšují při určování signálů od skutečných uživatelů, a nikoli klíčových slov, proto se připravte na větší a větší zmatek, což se s nástupem umělé inteligence stane běžné.