Nedávno jsme probírali PPC kampaně s klientem, který měl takové spisovatelské sklony a pořád požadoval, abychom reklamy ve vyhledávací síti psali nápaditější, jak sám říkal. Vysvětlil jsem mu proč to není dobré na následujícím příkladu.
Představte si květinářství, které na výloze má napsané druhy kytek v nabídce a hned vedle na druhém okně má napsáno “Dnes má svátek…” Rozdíl mezi nápisy je zásadní. První odpovídá na konkrétní poptávku, resp. definuje nabídku obchodu. Nápis připomínající svátek je výsledkem úvahy obchodníka k motivaci kolemjdoucího, který ani neuvažoval o koupi kytky, aby tak učinil. Jinými slovy, druhý nápis, vytváří poptávku.

Podobně tomu, inzerát ve vyhledávací síti, má sdělit jaké “kytky” nabízíte, má se zobrazit když někdo vyhledává kytky, a má obsahem jednoduše odpovídat tomu, co bylo vyhledáváno. Pokud bychom v tomto případě psali nápadité inzeráty, osoba, která vyhledává, může mít dojem, že inzerát neodpovídá tomu co hledá. O snížení skóre kvality a vyšší ceně za proklik ani nebudu psát, to je jiný příběh. Jestli chcete vytvářet poptávku, pak k tomu slouží obsahová síť. Reklama může být nápaditá, fantazii se meze nekladou. Může být textová, bannerová nebo video. Zveřejnit ji můžeme na vámi přímo vybraných stránkách, u článků o darování, nebo možná umírání, na diskuzních stránkách na klíčové slovo, … zkrátka všude, kde chcete vytvářet poptávku.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *