Google Ads Brief

Nemám rád slovo “brief”, ale neznám lepší výraz a upřímně řečeno, je to jedno.

Když dostaneme poptávku na PPC marketing, pak trvám na schůzce a říkám tomu “na kafe a výslech”.
K tomu se váže zajímavá historka, vzhledem, že nejdříve píši bez čárek a háčků, text pak online oháčkuji, jednou jsem si nevšiml jak to ”oháčkovač” zvládl a pozval marketingovou ředitelku jedné firmy “na kafe a výšlech”, už se neozvala, nevím proč.

Jsou zase klienti, kteří nemají čas, někteří zas pouze “olizují mozek”. Zajímavé, takové lze hned poznat, jednou o tom napíši přípěvek, anebo ne, to bych je upozornil na chyby. Tak nebo tak, těm, kteří nemají čas, zašlu brief k vyplnění a to obvykle zkrácenou verzi, protože se mi zdá, že je to buď nebaví, nebo neví proč to vlastně chceme vědět.

Proto jsem si řekl, že bych měl asi popsat proč se ptáme na určitě otázky.

První věc, kterou si klient musí uvědomit, pokud chcete, abychom odvedli dobrou práci, budete nám muste říct svoje tajemství jako ve zpovědi. Tady je pár věci, které by nám náš klient měl sdělit, abychom byli schopni dělat efektivní kampaně.

URL webové stránky
To byste se divili, kolik klientů zapomene v poptávce uvést adresu cílového webu.

Obchodní cíle a obchodní model?
Proč je to důležité? Umožňuje to nastavení reklamních sestav a vytvoření seznamu klíčových slov tak, aby plnily obchodní cíle.

Hlavní produkty nebo služby?
Proč je to důležité? Pomáhá to určit, na jaká klíčová slova se zaměřit, na to, které produkty zakomponovat do textu reklamy, určit cílové webové stránky pro jednotlivé reklamy.

Jak se firma liší od konkurence?
Proč je to důležité? Umožňuje to napsat poutavý text reklamy, která odlišuje inzerenta od ostatních inzerentů.

Speciální nabídky nebo slevy?
Proč je to důležité? Umožňuje to napsat poutavý text reklamy, která odlišuje inzerenta od ostatních inzerentů.

Zeměpisná působnost (státy, města, části měst nebo marketingové oblasti).
Proč je to důležité? Umožňuje to nastavit cílení a začlenění místních specifických informací v textu reklamy.

Cílová skupina (demograficky – pohlaví, věk, vzdělání, příjmy, …)?
Proč je to důležité? Umožňuje to napsat poutavý text reklamy, která odlišuje inzerenta od ostatních inzerentů, demografické zacílení a použití demografických údajů v textu reklamy.

Co chcete aby uživatel, který klikne na vaši reklamu dělal, jakmile se dostane na vaše webové stránky? Příklady: koupě produktů, přihlásit se on-line, podívat se na demo video, zaregistrovat se…
Umožňuje to napsat výzvu k akci, která dá vědět uživatelům co byste chtěli, aby na vašich webových stránkách udělali. Zlepšuje to návratnost investice do reklamy.

Marketingový rozpočet?
Proč je to důležité? Umožňuje to rozhodnout, na kolik výrobků nebo služeb si můžete vytvořit reklamní kampaně a rozsah sestav a seznamů klíčových slov.

Stejně jsem radši, když si klient udělá čas a přijede na briefing, také protože, pokud se společně budeme bavit o výše uvedených otázkách, pak vznikne dobrá příležitost pro klienta, aby ohodnotil naší schopnost pochopit jeho podnikání.
A je to, těšíme se na vás.