Neklidné noci marketérů a klientů

Často si vzpomenu na starý vtip, když ředitel firmy konstatoval, že mu půlka marketingových výdajů přináší výsledky a půlka ne, pak povzdechnul: “Jenom ještě kdybych věděl, která půlka je která.”

Dle The Adobe Digital Trends Report, svět marketingu se za poslední dva roky změnil více než za předchozích padesát let. Co je na tom tak jiného? Samozřejmě nárůst internetové reklamy. Klasičtí marketéři nespí klidně, reklamní systémy vyhledávačů a sociálních sítí jsou složité, možností je neskutečně mnoho a jsou nepřehledné, stále se mění a objevují se nové. Měřitelnost efektivity a návratnosti investice do reklamy, nepřidávají na klidu. U interentové reklamy by ředitel z vtipu na začátku tohoto textu neměl problém rozeznat, která půlka výdajů přináší výsledky. Hned víte co lidé vyhledávají, na co klikají, co vede ke konverzi a na jaké reklamní příběhy, texty a slogany reagují pozitivně.

Ještě horší je to u klientů, zdá se, že ztrácí přehled o možnostech, které nabízí internetový marketing. Klienti zvyklí na klasický marketing, neustále chtějí vytvářet poptávku (nejlépe vtipnou reklamou, aby si ji všichni zapamatovali), zapomínají, že je efektivnější reagovat na již existující poptávku. Ne protože vytvářet poptávku je drahé, vlastně nikdy nebylo levnější, ale protože uživatel internetu očekává, když něco hledá, že najde, to co hledal.

Chce to pouze klást dotazy a od toho jsme tady my, internetové agentury, abychom odpovídaly a vysvětlovaly.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *