Obsahový marketing, definice

Pokud budete hledat definici obsahového marketingu na internetu, zjistíte, že nejcitovanější je (nevím, z jakého důvodu) definice z webu Copyblogger:
http://www.copyblogger.com/content-marketing/
Volně přeloženo:
Content marketing znamená vytváření hodnotného obsahu s cílem přilákat a motivovat zákazníky, aby obsah sdíleli a začali se o vaši firmu zajímat. Typ sdíleného obsahu má úzce souviset s tím, co prodáváte, a má být pro zákazníka poučný, zajímavý a má vzbudit jeho důvěru natolik, že s vámi bude chtít obchodovat. Také se dost často zdůrazňuje, že obsah má být vytvořen zdarma. Jako by něco bylo zdarma! Možná proto si jeden z největších online prodejců elektroniky v ČR myslí, že obsahový marketing je vytváření vlastních popisek produktů – asi proto, že popisky pro návštěvníky vytváří zdarma?

Za pozornost stojí definice z časopisu Forbes, kterou napsal Joshua Steimle 19. září 2014:
http://www.forbes.com/sites/joshsteimle/2014/09/19/what-is-content-marketing/

Problém dnešních marketérů je, že vyrůstají a žijí ve virtuálním světě. Jsou přesvědčeni, že klient něco potřebuje, najde to na webu a pořídí si to. ak profesně dospívají a nabírají zkušenosti, marketéři zjišťují, že většina lidí není tak přesvědčená o tom, co chtějí, že často reagují impulzivně. Lidé chtějí být součástí většího celku, chtějí více věřit a méně přemýšlet.

Budování vztahů s potenciálním zákazníkem a aktivní prodej tady byly odjakživa. Pokud cesta ke kupujícímu v prvních etapách rozhodovacího procesu dnes vede skrze blog, online ilustrace, fotky, videa, newslettery, meme, … pak souhlasím, a pojďme tomu říkat „content marketing“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *