Věci, o kterých byste měli uvažovat před tvorbou vlastního e-shopu

Pod předpokladem, že víte co chcete prodávat, jedna z prvních věcí, kterou byste měli řešit v zápětí, je název e-shopu, neboli váš brand.
Nemusí to být název vaší firmy, ba naopak, vyberte si výraz, kterým sdělíte pozici vašeho obchodu. Název má být krátký, výstižný a zajímavý.
V zápětí si zajistíte patřičnou doménu. Tento bod zná vést k zoufalosti, a může se stát, že budete znovu vymýšlet název, protože doména není volná.
Mimochodem,pokud máte ambice prodávat mimo ČR a doména .com není volná, zkuste lokální domény pro jednotlivé státy. Je to hodně lepší než používat .eu doménu.
V souvislosti s tím, ve kterých státech budete působit, musíte vědět, v kolika jazykových verzích bude váš elektronický obchod. Začněte přemýšlet o překladatelích.
Budete muset přeložit všeobecné texty, popisy produktů a další věci specifické pro váš obchod.
Ze skušenosti mužu říct, že pro Slovensko nemusíte dělat lokalizaci, ale nezapomeňte, kolik cizinců žije v Česku a pro většinu bude dostačující anglická verze shopu.
Pokdu budete nabízet luxusní zboží, zvažte ruskou verzi, Rusů není v Čechách tolik, ale jsou dobří zákazníci.
Nedělejte si starosti ohledně různých hlášek jako jsou například „Váš e-mail byl odeslán”, „Příjmení je povinný údaj”, anebo „Přidat do košíku”. Podobných hlášek, jsou stovky a platformy je překládají automaticky.

Pak budete potřebovat logo, abyste posílili název a tím pádem brand, resp. pozici.
Projdete-li se kteroukoliv rušnou ulicí, kde je hodně obchodů, firemních štítů,nadpisů a log. Přiznejte upřímně, kolik log nebo označení firem se vám bude líbit a kolik budete považovat za nevkusné.
Neohlédně jestli se vám líbí nebo ne, ujišťuji vás, že každý majitel obchodu nadšeně koukal na firemní štít, když ho instaloval a říkal: „To se mi povedlo”.
Neudělejte stejnou chybu. Provozovatelé kamenných obchodů mají výhodu, že případný špatný dojem brandu, mohou napravit v osobním kontaktu. Vy jako provozovatel e-shopu tuto možnost nebudete mít.

Kvalitní webhosting, myslím, že tady není co dodat, možná je třeba připomenout nutnost zajistit protokol https, resp. patřičný certifikát, který to umožní. Zeptejte se na hostingu.

Platební brána pro online platby. Oni s vámi neuzavřou smlouvu, dříve než se podívají alespoň na pracovní verzi e-shopu, Budou chtít vidět, co budete prodávat.
Nicméně podmínky jsou různé a měli byste vědět, kolik vás ta spolupráce bude stát. Nezapomeňte jim sdělit v jakých měnách budou platby.
Každá měna, ve které zákazníci budou platit, má vlastní ID v systému a pokud na to zapomenete, budete muset uzavřít dodatek smlouvy.
Není to problém, ale může Vám to oddálit spuštění provozu o týdny. Tak si zjistíte patřičné poplatky za platby v různých měnách.

U dopravy je situace podobná jako u předchozího bodu a nezapomeňte, že v obou případech, budete muset pořídt modul nebo plug-in do e-shopu.
Moduly budou zajišťovat funkčnost dopravy a platby. Těch modulů bude více, ale nechci vás strašit hned na začátku.
Jenom bych vás ještě chtěl přestrašit automatickou fakturací z e-shopu a propojením s vaším ofline účetním systémem.

Registrace na úřadu pro ochranu osobních údajů je celkem formalita, ale v souvislosti s tím, nezapomeňte připravit vaše podmínky na ochranu osobních údajů a také obchodní podmínky.

Uvažujte marketingově, než začnete s tvorbou e-shopu. Bez marektingového rozpočtu a internetové reklamy váš obchod nikdo nenajde. Přemýšlejte o propagační grafice, akčních nabídkách.
Přemýšlejte o tom, jestli budete zasílat zákazníkům newslettry, zajistěte si patřičnou službu. Lze to dělat přímo z admistrace e-shopu, ale použití služby jak je Mailchimp, která je zadarmo do 2000 kontaktu.
Lepší je v tom, že je menší pravděpodobnost, že vaše newslettry budou končit ve spamu. Popřemýšlejte, jestli budete chtít mít Live Chat, pokud ano, udělejte si průzkum případně založte účet.
Pokud budete používat Google Analytics, pak budete používat cookies, nezapomeňte na informační lištu ohledně cookies, je to další modul.
Jsou další služby u kterých se nemusíte hned registrovat, ale podívejte se na Sklik, Google Ads, Heuréka, Zboží, Google Merchant Center, firemní zápis na
Seznamu, Moje firma na Google, Goole search console, Google maps, Google Webmaster Tools. Něco z toho budete určitě používat, já bych řekl, že většinu.
Založte účty na sociálních sítích a pokud nechcete dávat příspěvky dopředu, alespoň je připravujte dopředu.

Pokud se vám toho zdá moc, nebojte, to je malý zlomek, toho co vás čeká, až začnete vyvíjet samotný e-shop.
Na druhou stranu, ujišťuji vás, že to pouze vypadá složité, až se do toho pustíte, pak to jde jak po másle.